Nu är man där igen. Hur mycket ska jag baka och laga till jul? 🧑🎄
Jag vill vara lagom och det är det som är svårt. Jag vet av
erfarenhet att gör jag för mycket så blir det över, sen får man äta
långt efter jul. Men det ska ju räcka också, 🤔 Så det är samma
dilemma varje år. Ja, ja det blir som det blir, och jul blir det ändå.
🎄🕯️🎅
Midsommar!
17 juni 2026
Tiden går väldigt fort. Snart har halva året gått, midsommar är här om ett par dagar. Hoppas du får en fin sådan. GLAD MIDSOMMAR! 🇸🇪🌿🌸🌿🇸🇪
Sommar!
3 juni 2026
Sommaren är här, då vill man ha det lättvindigt med mat. Titta bland recepten så hittar du kanske någon lätt rätt som passar i värmen.
Gör egen glass!
19 maj 2026
Att göra egen glass är enkelt. 🍦🍨 Det kan ju vara gott nu när sommare är på väg. Titta bland recepten så finner du några. Sen är det bara fantasin som avgör vilka smaker du vill ha.
Sommar!
5 maj 2026
Sommaren gör entré allt mer. Då vill man kanske ha lättare mat. Det finns en del enkla rätter mina recept.
Sen är det skönt att ta långa promenader och njuta av allt vackert naturen bjuder på. 🦋
Nyttigt ska vara lättlagat!
21 apr. 2026
Nyttig mat behöver inte vara krånglig. Ofta finns det massor med rätter som är enkla och goda. Titta bland mina recept, kanske du hittar dina favoriter. 🙂
Påskmaten!
6 apr. 2026
Man kan kort och gott intyga att påskmaten är perfekt mat. Ägg, sill, lax är ju jätte nyttig mat. Och saknar kolhydrater. Och mätt blir man på det också. Så bara positiva fördelar. 🙂
Bönsallad som lunch!
22 mars 2026
En god bönsallad till lunch på våren är både mättade och gott.
1 pkt blandade bönor.
1 avokado.
En liten rödlök i små bitar.
Lite oliv eller rapsolja.
Äppelcidervinäger.
Lite grovmalen svartpeppar.
KLART! Ät och njut.🥑🧅
Apelsinhjärtan!
2 mars 2026
Har du kollat in mitt nya recept? Apelsinhjärtan, blev riktigt goda faktiskt.
Semeltider!
15 feb. 2026
Bland mina recept hittar du semlor utan tillsatt socker.
Titta in vet jag. 😋
Friska promenader!
31 jan. 2026
Friska promenader 🚶♀️ är viktig trots vinte och kyla. ❄️🌨️ Jag tar på mig varmt samt broddar och ger mig ut varje dag trots väder.
Det kan ta emot ibland, det ska jag erkänna. Men när jag kommer in känns detsamma orthörts bra. Både i kropp och själ. Så tveka inte utan ut och testa om du inte redan gjort det. 👍
Våren står för dörren!
16 jan. 2026
Ja det gör den faktiskt, även om det känns lite avlägset ännu. Men denna årstiden är perfekt att äta goda köttgrytor med mycket grönsaker i. Och ju längre fram ju mer färska grönsaker kommer in i affärerna. Senare sen är det dags att börja odla igen, och ha egna nyplockade grönsaker. 🥦🥬🥒🌶️🍅🌽🍆🧅🧄
Det där med jul!
16 dec. 2025
Nu är man där igen. Hur mycket ska jag baka och laga till jul? 🧑🎄
Jag vill vara lagom och det är det som är svårt. Jag vet av
erfarenhet att gör jag för mycket så blir det över, sen får man äta
långt efter jul. Men det ska ju räcka också, 🤔 Så det är samma
dilemma varje år. Ja, ja det blir som det blir, och jul blir det ändå.
🎄🕯️🎅
##BLOG-FULL##
Julrecept!
30 nov. 2025
Titta gärna in på mina julrecept. Där finns det lite av varje. Det kan också komma något nytt under december månad. 🎄🧑🎄🤶🌲🕯️
Motion
2 nov. 2025
Hej i höstmörkret! 🍂🍁
När det blir mörkt, kallt och ruggigt är det svårare att komma ut.
Men jag vet att det är viktigt att göra det ändå.
På med lämpliga kläder och ta en promenad, lång eller kort spelar ingen roll.
Bara den blir av, eller träna lite på gym går också bra.
För hur lite det än är, så är det skönt efteråt.
Och man ångrar sig aldrig. 😉
Lycka till! 🍁🍂
Midsommar!
17 juni 2026
Tiden går väldigt fort. Snart har halva året gått, midsommar är här om ett par dagar. Hoppas du får en fin sådan. GLAD MIDSOMMAR! 🇸🇪🌿🌸🌿🇸🇪
Sommar!
3 juni 2026
Sommaren är här, då vill man ha det lättvindigt med mat. Titta bland recepten så hittar du kanske någon lätt rätt som passar i värmen.
Gör egen glass!
19 maj 2026
Att göra egen glass är enkelt. 🍦🍨 Det kan ju vara gott nu när sommare är på väg. Titta bland recepten så finner du några. Sen är det bara fantasin som avgör vilka smaker du vill ha.
Sommar!
5 maj 2026
Sommaren gör entré allt mer. Då vill man kanske ha lättare mat. Det finns en del enkla rätter mina recept.
Sen är det skönt att ta långa promenader och njuta av allt vackert naturen bjuder på. 🦋
Nyttigt ska vara lättlagat!
21 apr. 2026
Nyttig mat behöver inte vara krånglig. Ofta finns det massor med rätter som är enkla och goda. Titta bland mina recept, kanske du hittar dina favoriter. 🙂
Påskmaten!
6 apr. 2026
Man kan kort och gott intyga att påskmaten är perfekt mat. Ägg, sill, lax är ju jätte nyttig mat. Och saknar kolhydrater. Och mätt blir man på det också. Så bara positiva fördelar. 🙂
Bönsallad som lunch!
22 mars 2026
En god bönsallad till lunch på våren är både mättade och gott.
1 pkt blandade bönor.
1 avokado.
En liten rödlök i små bitar.
Lite oliv eller rapsolja.
Äppelcidervinäger.
Lite grovmalen svartpeppar.
KLART! Ät och njut.🥑🧅
Apelsinhjärtan!
2 mars 2026
Har du kollat in mitt nya recept? Apelsinhjärtan, blev riktigt goda faktiskt.
Semeltider!
15 feb. 2026
Bland mina recept hittar du semlor utan tillsatt socker.
Titta in vet jag. 😋
Friska promenader!
31 jan. 2026
Friska promenader 🚶♀️ är viktig trots vinte och kyla. ❄️🌨️ Jag tar på mig varmt samt broddar och ger mig ut varje dag trots väder.
Det kan ta emot ibland, det ska jag erkänna. Men när jag kommer in känns detsamma orthörts bra. Både i kropp och själ. Så tveka inte utan ut och testa om du inte redan gjort det. 👍
Våren står för dörren!
16 jan. 2026
Ja det gör den faktiskt, även om det känns lite avlägset ännu. Men denna årstiden är perfekt att äta goda köttgrytor med mycket grönsaker i. Och ju längre fram ju mer färska grönsaker kommer in i affärerna. Senare sen är det dags att börja odla igen, och ha egna nyplockade grönsaker. 🥦🥬🥒🌶️🍅🌽🍆🧅🧄
Det där med jul!
16 dec. 2025
Nu är man där igen. Hur mycket ska jag baka och laga till jul? 🧑🎄
Jag vill vara lagom och det är det som är svårt. Jag vet av
erfarenhet att gör jag för mycket så blir det över, sen får man äta
långt efter jul. Men det ska ju räcka också, 🤔 Så det är samma
dilemma varje år. Ja, ja det blir som det blir, och jul blir det ändå.
🎄🕯️🎅
##BLOG-FULL##
Julrecept!
30 nov. 2025
Titta gärna in på mina julrecept. Där finns det lite av varje. Det kan också komma något nytt under december månad. 🎄🧑🎄🤶🌲🕯️
Motion
2 nov. 2025
| Hej i höstmörkret! 🍂🍁 När det blir mörkt, kallt och ruggigt är det svårare att komma ut. Men jag vet att det är viktigt att göra det ändå. På med lämpliga kläder och ta en promenad, lång eller kort spelar ingen roll. Bara den blir av, eller träna lite på gym går också bra. För hur lite det än är, så är det skönt efteråt. Och man ångrar sig aldrig. 😉 Lycka till! 🍁🍂 |

